5 de des. 2016

La no-dependència dels avis de La Roca del Vallès

M'agradaria explicar-vos una curiosa història que m'arriba de l'Ajuntament de La Roca del Vallès. Com cada any l'Ajuntament organitza el Berenar-Sopar de Nadal previ a les Festes pels nostres Avis de La Roca, Santa Agnès i La Torreta. I que per molts anys! Enguany a Santa Agnès de Malanyanes els avis ho celebren el dimarts 13 de desembre a les 6 de la tarda.
Avui puc dir, i amb molt de gust, que hi he assistit molts anys acompanyant l'avi, que amb problemes de mobilitat, necessitava algú que el portés. Fins aquí tot correcte.
Però, la meva sorpresa és que enguany no hi podré assistir com acompanyant de l'àvia de casa de 86 anys.
Com que sortosament l'àvia es pot valer per si mateixa -i que per molts anys, altre cop!-, l'Ajuntament creu que ja no són necessaris els meus serveis d’acompanyant, ja que l’àvia depent d’ella mateixa. M'agradaria saber que en pensen Els Serveis Socials de tot plegat? El cas és que l'àvia, tot i que molt valenta, és una àvia de 86 anys.
Aquest any no tinc l'opció, ni pagant el tiquet per l'esdeveniment (del tot correcte), per poder acompanyar a l'àvia al seu Berenar-Sopar de Nadal.
Si algú té inconvenients per assistir a un acte protagonitzat i organitzat exclusivament pels avis, aquest no és el meu cas: és un plaer –i més per a les dates a celebrar- desitjar un bon Nadal amb una copa de cava a la mà a tots aquells que en més d'una ocasió ho han deixat tot per a nosaltres.
Crec que un Berenar-Sopar d'aquestes característiques té l'objectiu d'agermanar, reunir en una mateixa taula, els avis del nostre Poble. Meravellós. Ells en són els absoluts protagonistes de l'esdeveniment. Certament. Però, si hi arriben agafats de la mà –del net o de la neta, posem pel cas- no creieu que la celebració seria doblement celebrada?
Sortosament hi ha més dies que llonganisses per poder desitjar un Bon Nadal, però aquest dimarts 13 de desembre, malauradament, haurà d'esperar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada