30 de set. 2016

Autòno(ma)n

Ho tinc clar. Després de rumiar-hi molt, d'experimentar insomnis descontrolats i de fer les sàvies consultes amb el coixí, avui tinc la certesa del que vull. Amb contundència, sense vergonya i amb el cap ben alt, vull cridar fort i clar aquest rau-rau que em corre per dins. Aquesta cosa de no-se-quina-mena-de-pessigolleig-que-tinc, per afirmar rotundament que: vull ser autònom.
De fet ja molts anys que en sóc, d'autònom. No és un estat social nou per a mi. Però el pas del temps ha fet que prengui una decisió per continuar endavant.
Treien pit i coratge, he decidit que no vull ser un autònom qualsevol, no. NI vull ser un número corrent que corre pels carrers d'aquest país, tampoc. No, vull ser un referent universal del nostre país. La icona on poder-se emmirallar. Vull ser aquell que amb el seu pas deixi una empremta inesborrable. Jo vull ser autòno(man).
Segons la web de La Generalitat de Catalunya, es descriu autònom com a: "L'empresari o empresària individual, popularment conegut com a treballador autònom, és la persona física que realitza en nom propi una activitat econòmica amb finalitat de lucre i de forma habitual. L'activitat empresarial adoptarà el nom de la persona física titular del negoci, encara que és possible actuar amb un nom comercial." Fins aquí tot bé, correcte.
I, acaba la introducció, dient: "Segons el Codi civil, es considera empresari o empresària individual (autònom) qui reuneix les condicions següents: 1. Capacitat legal: cal ser major d'edat (o menor emancipat) i tenir la lliure disposició dels seus béns. 2. Habitualitat: els actes empresarials aïllats no impliquen la condició d'empresari o empresària individual. 3. Actuar en nom propi, assumint drets i obligacions derivats de l'activitat empresarial." Molt ben exposat.
Però cal anar un pèl més avall per arribar al desenllaç final: "És la forma més senzilla i econòmica de dur a terme una activitat empresarial." Estic desarmat.
Ara se que pagant -però molt- tinc (uis) gairebé els mateixos avantatges que tothom. Mireu al cel. És un ocell. És un avió, No, és, és autòno(man).